Welkom, fijn dat je de moeite neemt wat meer over mij te lezen.
In mijn optiek is dat belangrijk want hoe kun je iets lastigs oplossen met begeleiding van iemand waar je geen klik mee hebt?
Als ik niet werk sport ik graag, ook ben ik al jaren als vrijwilliger betrokken bij zowel Buurtbemiddeling073 als De Luisterlijn.
Van origine HBO opgeleid (HEAO) en propedeuse (avond)studie rechten, sinds 2000 als zelfstandig ondernemer werkzaam. Als adviseur stel ik de belangen van alle betrokkenen centraal. Door open, constructieve gesprekken samen tot een optimale oplossing komen. Opgeleid en gecertificeerd tot MfN-registermediator; specialisme Arbeidsmediation, zakelijke mediation en Nalatenschapsmediation. Opgeleid en LVV-gecertificeerd tot Register Vertrouwenspersoon. Via intervisies en het volgen van aanvullende opleidingen (o.a. communicatie, Transformational Presence coaching) en nascholing blijf ik me verder ontwikkelen, als mens, als professional; zo leer ik elke dag!
Naast het vakinhoudelijke heb ik in de afgelopen jaren ook de unit Vertrouwenspersonen voor een landelijk opererende organisatie aangestuurd. In deze rol heb ik veel organisaties begeleid in het invullen van psa-beleid door het benoemen van externe vertrouwenspersonen.
Mijn stijl laat zich kort beschrijven: ik ben betrokken, heb oog voor al je noden en een rotsvast vertrouwen dat zelfs de moeilijkste problemen oplosbaar zijn. Soms lijken problemen onoplosbaar te worden doordat onderliggende emoties de regie overnemen. Ondanks dat beide partijen er samen uit willen komen lukt dit niet meer. Op dit gebied ligt mijn specialiteit. Ik heb oog voor zowel de zakelijke kant als de onderliggende emoties.
Nb. De foto van het gedicht van Nydia Ecury is door mij gemaakt in het museum Kura Hulanda in Willemstad, Curaçao.
Graag geef ik hierbij wat meer achtergrond van wie ik ben, wat ik doe en waarom. Zodat je daar meer inzicht in hebt.
Dit omdat het prettig is te weten met wie je eventueel in zee gaat, omdat vertrouwen essentieel is in mijn optiek.
Naast de werkzaamheden als mediator en klachtenfunctionaris, ben ik graag in de tuin bezig en zoek ik graag uitdagende wandelingen in Zuid-Limburg of het buitenland.
Vanuit mijn opleiding tot zelfstandig ondernemer ben ik het bedrijfsleven ingegaan en heb vele jaren in de commercie gewerkt. Een en ander op HBO werk- en denkniveau. Een aantal jaren geleden ben ik me gaan doorontwikkelen richting conflicthantering en klachtenbehandeling, de opleiding tot MfN registermediator heb ik succesvol afgerond. Aanvullend de specialisatie familiemediation, om zo bij echtscheidingen mensen te helpen een weg te vinden in deze voor hen moeilijke periode, waar veel bij komt kijken en waar veel afgesproken dient te worden.
Daarnaast ben ik ook klachtenfunctionaris WKKGZ in de GGZ, om zo mensen te helpen hun weg te vinden als ze onrecht of onvrede ervaren. Juist ook voor degenen voor wie dat soms wat lastiger is. Rechtvaardigheid vind ik hierin belangrijk, wat ook terugkomt in mijn andere werkgebieden.
Daarnaast heb ik ook enkele jaren voor een landelijke organisatie de unit Klachtencommissies aangestuurd. Dit hield in dat ik organisaties hielp in hun klachtenmanagement, en ook om de juiste mensen te vinden om een klachtencommissie te vormen, om klachten op het gebied van ongewenst gedrag zo goed mogelijk te behandelen.
Mijn stijl is tweeledig; enerzijds is er vooral de ‘mensen-kant’ om met empathie met lastige situaties om te gaan, daarbij begrip hebbend voor emoties en gedrag. Anderzijds het doel niet uit het oog verliezend om tot een uitweg te komen, ergens naar toe te werken. Dit om op die manier ook wel adequaat te blijven en afgesproken en overeengekomen punten goed vast te leggen. Deze combinatie blijkt in de praktijk vaak gewaardeerd te worden, men voelt zich dan goed gehoord en begrepen en tegelijk wordt er wel ergens naartoe gewerkt.
Van harte welkom om contact op te nemen, via e-mail, telefonisch of Whatsapp. In een gratis gesprek van ca. 20 minuten horen we graag waar je behoefte aan hebt en bespreken we of we je daarbij kunnen ondersteunen, begeleiden, adviseren. Jouw wens staat centraal.
U merkt het, we spreken aan met ‘je’. Die keuze wordt bepaald door mijn client. Onze ervaring in de afgelopen jaren is dat ‘we’ meestal meer comfortabel zijn als er getutoyeerd wordt, vandaar deze keuze voor nu.